środa, 1 maja 2013

Windows - system niezrozumiały!!!

Wierzcie lub nie, jednak dla mnie system, którego większość z was używa na co dzień jest dla mnie obcy i nie do końca zrozumiały. Swoją najwcześniejszą karierę komputerową zaczynałem na Commodore 64, a potem od razu przyszedł PC z systemem DOS, czyli z systemem tekstowym gdzie tryb graficzny Windows był tylko opcjonalnym dodatkiem.

Jeden z mini-boksów zrobionych w GIMPie pod Linuksem
dla mojego nowego projektu http://dlafaceta.biz

Po 1-2 latach "postępu" i romansowaniu z Windows odkryłem coś takiego jak systemy Unix (czyli dla przeciętnego zjadacza chleba Linux) i tak już zostało. Dla mnie Windows jest egzotyką, czymś dziwnym, kosmicznym, zagadkowym.

Jasne... umiem, jako fachowiec, się tym posługiwać lepiej niż 95% populacji, jednak uczucie dziwności i obcości pozostaje. Moim domem jest Linux, a Windows OEM dostarczony razem ze sprzętem jest tylko obcym dodatkiem. Właśnie siedzę pod Windowsem, konserwując system (chcąc nie chcąc, mainstreamowy i potrzebny!!!) i chciałem wykonać kilka operacji, które normalnie są dla mnie kwestią 2-3 klików. Nic z tego.

Nie mogę się doczekać przełączenia ma partycję Linuksową. Duszę się, z Windowsem, z tym dziwacznym, obcym systemem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...