wtorek, 3 lipca 2012

Amiga - Commodore USA

Tak się zdarzyło ostatnimi czasy, że firma Commodore USA wypuściła serię komputerów marki Amiga. Fakt został nawet dostrzeżony w poczytnych mediach i narobił nieco szumu w środowisku. Oooo mamy wielki come back, Amiga wróciła. Wielki powód do radości! Czyżby?



Mała analiza tematu pokazuje, że mamy do czynienia ze ściemą. Licencjobiorca marki wypuścił po prostu zwykły komputer PC w modnej obudowie od Chińczyka i z rebrandowanym Linux Mint. Inicjatywa reaktywacji marki zapewne byłaby sympatyczna gdyby nie katastroficznie wysoka cena.

Zaraz zaraz... Amiga w przeszłości była w miarę popularnym komputerem dla ogółu sprzedawanym w relatywnie dobrej cenie. A tu mamy coś co w żadnym stopniu nie przypomina prawdziwej Amigi (nie ważne jak niektórzy sympatyczni koledzy z PPA zaklinają rzeczywistość - nie zmienią jej).

Ja jestem po zakupie uzywanego netbooka, wydałem 480 zł z fakturą, ten post piszę z Linux Mint 12, czyli systemu będącego de facto Commodore OS Vision instalowanym na komputerze "Amiga made by C=USA". Zgodnie z aktualną linią ja, linuksiarz na PC-cie, jestem prawdziwym amigowcem! Przezabawne. Hmm ano tak, naklejki nie ma, ale jaki problem dorobić i przykleić na mojego mintowego lapka. :)

Powiem wam, że gdybym był mocno zorientowany na markę i szukał oryginalnego, firmowego rozwiązania na PC wybrałbym raczej komputer MintBox, produkowany z poparciem teamu LinuxMint. Nowa Amiga nie jest niczym ciekawym. Niestety - wyszła klapa pełna gębą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...