czwartek, 22 września 2016

Polska (fizyczna) klawiatura + mysz: Android

Wśród znajomych, zwłaszcza po oglądnięciu mojego zestawu w akcji, wraca temat polskiej klawiatury dla Androida, fizycznej klawiatury i myszki, która - moim zdaniem - daje duży komfort pracy na Androidzie, np. w edytorze tekstu (Word czy Google Docs), czy przy pisaniu bloga.

Według mnie pisanie wpisu na blogu na tablecie, na klawiaturze ekranowej, przypomina precyzyjne wbijanie gwoździa kamieniem polnym... o wiele rozsądniej użyć młotka.


Korzystanie z Google co prawda nie boli, ale dla leniwych podaje link do aplikacji aktywującej prawidłowy układ klawiatury - tj. polski programisty oraz sposób konfiguracji: https://sites.google.com/site/polishhardwarekbd/

Poniżej mój zestaw w praktyce. Tablet z LTE, dobra antypoślizgowa obudowa/etui. Zestaw klawiatura i mysz esperanza widoczny na zdjęciu nie jest zbyt solidny, wziąłem go kiedyś by wypróbować tę koncepcję w sklepie obok, teraz bym kupił coś lepszego.


Zalety:
  • Mimo wszystko jest lżejszy niż laptop i o wiele tańszy niż ultrabook. 
  • Wygoda pracy, na większej klawiaturze, do której człowiek jest przyzwyczajony np. w biurze jest niekwestionowana.
  • Widok biznesmena pracującego w kawiarni na tablecie z dołączaną klawiaturą Bluetooth (przy okazji: czyt. BLUTUF, nie blutut, ani blutacz, itp.) nie jest już żadną egzotyką. Można się bez sensacji rozłożyć w jakiejś kafejce.


Wada, nie wszystkie tablety umożliwiają skorzystanie z przejściówki OTG (cena 10-30 zł) dla klawiatury i myszy WiFi, lub po prostu taniej klawiatury przewodowej.

Wtedy pozostaje zabawa we wspomniane urządzenia bluetooth.

Pytania? Piszcie w komentarzach. Ja tymczasem uciekam do biura.

3 komentarze:

  1. Obecnie jedyny sprawny sprzęt typu tablet jaki mam to iPad2. Ale nie korzystam z niego na co dzień - za dużo ograniczeń jak dla mnie. Co do ceny to nie wiem czy nie wyjdzie podobnie ultrabook, który można dostać w cenie od tysiąca wzwyż. Chyba że już mamy tablet i chcemy go rozbudować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam doświadczenia z zabawą z iPadem, jako linuksiarz bawię się raczej Androidem... który też jest Linuksem, nawet jeśli nieco innym niż biurkowy GNU/Linux... ale starczy tej filozofii systemowej...

      sugerowane rozwiązanie jest przede wszystkim bardzo tanie, szczególnie jeśli tablet nie ma LTE a net bierzesz np. z telefonu

      ma to znaczenie dla mnie w mobilu, mniejsze ryzyko kradzieży, mniejsza ew. strata niż przy "jabłuchu"

      sprzęt mnie nie ogranicza tu - mam dostęp do paneli administracyjnych blogów, do edytorów tesktu, programów w cloudzie, rzeczy na necie, moje potrzeby taki sprzęt pokrywa w mobilu w 99%

      Usuń
    2. próbowałem pisać ostatnio na iPadzie, masakra jakaś :/ ale w sensie tempa pojawiania się znaków po wciśnięciu przycisku na ekranie. Nie wiem z czego to wynika, bo sprzęt jest generalnie wyczyszczony, żadnych gier etc nie ma.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...