czwartek, 8 września 2016

Mój obecny główny sprzęt i system: Lubuntu LTS + Asus VivoPC i3

Przez długi czas nie odzywałem się do Was na tym blogu, poszedłem za trendem i skoncentrowałem się na głównym projekcie z dziedziny finansów pt. Oszczędzanie. Blog możecie sobie zobaczyć, jak najbardziej funkcjonuje i ma się dobrze, jednak zamierzam zrezygnować z jakiejś "modnej" obecnie koncentracji na kluczowym temacie i wrócić do różnych stron hobbystycznych takich jak ta. To zdecydowanie fajniejsza zabawa niż trzymać się jednego bloga i jednej dziedziny...

Wróćmy jednak do tytułowego hasła... mój obecny sprzęt...

Zdjęcie wykonane już jakiś czas temu, tuż po odpakowaniu sprzętu, na blog finansowy. Z uwagi na jakieś tam ówczesne narzekania czytelnicze wyciąłem znaczki marek. Zestaw dopiero po rozpakowaniu, obecnego tam Windowsa zastąpił dysk 128 GB SSD z Lubuntu (500 GB HDD leży sobie gdzieś w szufladzie w razie czego - w tym modelu wymiana dysków jest bajecznie prosta, dwa kliki i zmieniam dysk). 

Parametry to procesor i3, 4GB RAM,  grafika zintegrowana,


System jaki jest każdy widzi... najlżejsza derywatywa Ubuntu, pod nazwą Lubuntu ma dla mnie kilka zalet - po pierwsze lekkość i prostota, którą mimo upływu lat lubię. Lekkie środowisko graficzne LXDE jest naprawdę dopracowane i pracuje mi się na nim dobrze (choć tutaj akurat postawiłem sobie lekko zmodyfikowane XFCE, które też lubię). System ma także domyślny serwer dźwięku ALSA. Niestety popularne PulseAudio na sprzęcie Asusa to jest totalna porażka.


Wszyscy lubią screenshoty - macie zatem mój ;-)
 
Nie ma róży bez kolców, WiFi w tym modelu pod Linuksem sprawia spore problemy, przez najbliższy czas, kilka miesięcy, zamierzam jednak łączyć się z internetem dzięki modemowi 3G/4G, korzystając z "promocji" darmowego internetu u jednego z operatorów.

To w zasadzie wszystko na teraz, niektórzy z Was już wiedzą, że bardzo lubię koncepcję stacjonarnego miniPC, zawsze dążyłem do rozwijania swojej bazy sprzętowej w tym duchu, czego wyrazem jest także moja nowa malina.

Raspberry Pi3 - sprzęt, oryginalna obudowa, montaż zestawu



Zapraszam do komentowania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...